Wednesday, October 5, 2011

Pancing Layang (Pengenalan)



PENGENALAN (EPISOD 1)

PANCING layang cukup seronok sekiranya kita mengetahui seni pancingannya yang lemah gemalai lagi lentok apabila mengena ikan sasaran.
Dengan daya memori yang rendah ataupun Ultra Light batang jorannya sehingga 9 kaki. pancing layang adalah sukan paling fleksible untuk dikongsi semua peminat kakipancing seluruh dunia mahupun negara ini.

Minat

Tidak salah mempelajari semua kaedah, minat dan mahu belajar adalah kunci kepada kejayaan sesuatu bidang yang kita ceburi.
Tapi nampak macam senang sebenarnya kaedah pancing layang agak sukar dilayangkan jika tidak kena pada tempatnya atau pemancing layang berpengalaman mengajar kita.

Kos

Segi Kos!!.pancing layang turut di dikelaskan sebagai mahal (untuk gaji macam aku). Kos lengkap untuk pemancing beginner mencecah RM300-RM900 terpulang kepada kemampuan diri masing-masing. Manakala expert mencecah RM1,000 hingga RM5,000. Mahal kan!
Tapi jangan risau.Set Fly Fishing (FF) Made In China belambak di pasaran dan tetapi kawasan Lembah Klang hanya terdapat di Tackle Box, Subang Jaya

Bersambung pada episod akan datang Peralatan Pemancing Beginner

3 comments:

Unknown said...

terbaik

Unknown said...

terbaik
http://flyexdivisions.blogspot.com/

Unknown said...

http://flyexdivisions.blogspot.com/